Nya trafikplaner att vänta inom Tullinge kommun under våren

Just nu sitter tjänstemännen i kommunen och studerar den statistik som vårens trafikmätningar resulterat i. Tanken är att försöka förbättra trafikflödet genom Tullinge genom att vissa vägar blir enkelriktade eller förses med skylten förbjuden genomfart. Särskilt studerar man trafikflödet på Tullinge strand, den som populärt kallas  ”Strandpromenaden”. Det antal bilar som under våren och försommaren trafikerar Tullinge strand rimmar illa med ”strandpromenad”.