Tullinge blir först med båtpendling

Det Tullingebaserade företaget Båtpendeln AB startar båtpendling mellan Tullinge och Stockholm C

From september 2019 kan den som vill ta båten till  Stockholms city. Båtarna avgår från Hamringe och tar 45 minuter till Stadshuskajen. Alla båtar erbjuder gratis internet så det går bra att arbeta under resan. För den som inte hunnit äta frukost kan man köpa smörgås och kaffe. Enkel resa kostar 50:- och ToR 90:- Säsong och månadskort erbjuds till konkurrenskraftiga priser. Båten avgår från Hamringe 07:30 vardagar och från Stadshuset 17:30 vardagar.

Initiativet till Båtpendling togs i och med att Tullingepartiet lade en motion i dåvarande kommunen Botkyrka i februari 2016, vilket rönte en hel del uppmärksamhet i medierna:

Bl.a. i Lokaltidningen Mitt i: Tullingepartiet vill införa båtpendling

För mer information ring 08-7780020