Konsumentrådgivning

Varje måndag mellan klockan 13.00 och 16.30 svarar Johan Johansson på frågor om vilka rättigheter och skyldigheter man har som konsument.
Du kan ringa på tel 08-778 0020 och antingen ställa dina frågor direkt eller boka en tid för besök. Välkommen! Rådgivaren sitter i Kommunhuset, Nyängsvägen 5A. Besök måste alltid bokas innan.

 

Tänk efter före – det lönar sig

Att du tänker igenom vilka behov du har innan du köper eller beställer en vara lönar sig i längden. Ta dig tid att fundera över vad som är bästa köp för dig. Börja med att fundera om varan behövs överhuvudtaget. Du kan få köpråd och jämförelser över en mängd olika varor hos Tullinges konsumentrådgivare.

Vad du kan göra när något blir fel

Var inte missnöjd med en vara eller tjänst. Det är din rätt att reklamera. Att reklamera är också ett sätt att påverka utbudet av varor och tjänster och är ett sätt för företagen att få information om det som de tillhandahåller. Konsumentverket har på sin webbplats skapat en klagoguide för att på ett enkelt sätt vägleda dig när du vill reklamera en vara eller tjänst.

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivare: Johan Johansson

johan.johansson@tullingekommun.se

Tel: 08-778 00 20
________________________________________________________________________________

Tullinge Kommun
Socialförvaltningen

Box 1234
146 50 Tullinge

Besöksadress:

Nyängsvägen 5 A
146 45 Tullinge

 

Translate »

Detta är en tänkt hemsida för en framtida Tullinge Kommun

Du har kommit till en sida som marknadsförs av Tullingepartiet. Innehållet på webbplatsen visar hur en framtida Tullinge Kommun skulle kunna se ut.

Om du vill utforska webbplatsen klickar du på ”Fortsätt” annars klickar du på ”Lämna webbplatsen”